Paskutinė pamoka

Birželio 2 dieną gimnazijoje vyko Paskutinio skambučio šventė. Šventės metu netrūko gražių akimirkų, prasmingų palinkėjimų 46 laidos abiturientams. Juos sveikino gimnazijos direktorė Audronė Vaičiulienė, IVE klasės auklėtoja Alma Čeplinskienė, atstovai iš Marijampolės kolegijos. Šokiais ir dainomis abiturientus sveikino III klasių mokiniai. Šventės metu jiems buvo  linkėta sėkmingos egzaminų sesijos, drąsos renkantis tolimesnį gyvenimo kelią.
Po oficialios dalies Aktų salėje visi sugužėjo į gimnazijos vidinį kiemą, kur buvo užkasta laiko kapsulė su linkėjimais ateities kartoms. 46 laidos gimnazistai padovanojo gimnazijai suolelį, kad visada juos prisimintų, o ir patys sugrįžę turėtų kur prisėsti.
Linkime mūsų abiturientams didžiulės sėkmės laikant egzaminus, siekiant savo tikslų bei svajonių išsipildymo!

Netradicinė pamoka apie psichoaktyvias medžiagas ir jų žalą

Psichoaktyvios medžiagos pagal poveikį skirstomos į kelias grupes. Pirmoji -psichiką stimuliuojančios medžiagos (stimuliantai). Tai tokios medžiagos, kurios stimuliuojančiai veikia centrinę nervų sistemą (kokainas, krekas, ekstazi, amfetaminai, nikotinas, kofeinas). Kita grupė - psichiką slopinančios medžiagos (depresantai), jos slopina centrinę nervų sistemą, daro ją mažiau veiklią (alkoholis, heroinas, inhaliantai, raminamieji vaistai, anestetikai). Dar viena grupė - haliucinogeninės medžiagos, kurios  pakeičia suvokimą, mąstymą bei jausmus taip, kad vartotojas pradeda girdėti ir matyti įvairius dalykus (LSD, haliucinogeniniai grybai, dideli marihuanos kiekiai). Haliucinogeninių medžiagų sukelti pokyčiai gali būti identiški psichikos sutrikimų požymiams. Ketvirtoji – niikotinas, kuris pirmiausiai sustiprina širdies plakimą, dėl to žmogus pasijunta žvalesnis. Vėliau žmogus pajunta nuovargį, apima slogi nuotaika.

Išvyka Dzūkijos šviesuolių takais

Gegužės 19 d. Sūduvos gimnazijos mokiniai, Raštingiausio moksleivio konkurso ir įvairių kitų olimpiadų ir konkursų nugalėtojai, lydimi mokytojų Virginijos Zabilevičienės ir Virginijos Gurevičienės, vyko į Dzūkiją.
Pirmoji stotelė buvo Subartonyse, rašytojo Vinco Krėvės tėviškėje. Čia susitikome su projekto „Raštingiausias moksleivis“ partneriais iš Lentvario M. Šimelionio gimnazijos. Labai linksma ir šneki gidė organizavo patarlių konkursą, papasakojo įdomių faktų apie V. Krėvę, taip pat apžiūrėjome  namą, kuriame augo gyveno V. Krėvė. Apsilankymas šiame muziejuje labai patiko, nes  buvo įdomu klausyti apie  V. Krėvę, ypatingą asmenybę. Tuo kelionė Subartonyse nesibaigė. Aplankėme V. Krėvės kapą ir uždegėme žvakutę.

Kitokios pamokos

Gegužės 23-iosios rytą skubėjome į gimnaziją žinodami, kad pamokos vyks ne kabinetuose. Gerai nusiteikę pradėjome kelionę į Anykščius.
Pirmas aplankytas objektas - J. Biliūno gimtinė, kurioje mūsų laukė edukacija apie rašytojo gyvenimą ir kūrybos kelią. Plačiau sužinojome ir apie kūrinių parašymo aplinkybes, ir apie rašytojo santykį su tėvais bei broliais. Unikali patirtis įsivaizduoti, kur galėjo būti nušauta novelės ,,Kliudžiau" katytė, kur J. Biliūnas sutiko senelį, apie kurį rašė kūrinyje ,,Ubagas", kur traukė „silpnon krūtinėn pakvipusį nuo sužydusių medžių orą“. Pasimėgavę nuoširdžiu bendravimu skubėjome prie Jono Biliūno kapo. Užkopti į kalną, pasiekti „Laimės žiburį“ nelengva.

Anglų kalba – durys į pasaulį mokytojams

imageimage2

Anglų kalba – durys į pasaulį. Taip atsakytume, jei kas nors paklaustų, kam mums reikalinga anglų kalba. Nenorime gyventi už uždarų durų, izoliacijoje nuo pasaulio, Europos kultūros, nenorime gyventi su „homo covieticus“ poskoniu, kai visas pasaulis tampa vis atviresnis ir globalesnis. Tad norime padėkoti Britų Tarybai ir LAKMA, organizavusiems anglų kalbos kursus ENGLISH THROUGH MEDIA LITERACY Lietuvos mokytojams. Ačiū anglų kalbos mokytojoms Gintarei Baltrūnienei ir Jūratei Kirdeikienei, taip nuoširdžiai ir kantriai vedusioms anglų kalbos keliu, tikėjusioms ir drąsinusioms, kad niekada nėra per vėlu mokytis, kad žmogaus noras ir pastangos gali toli nuvesti.
DSC 6513

KONFERENCIJOS „KOLEGA – KOLEGAI“ ATGARSIAI arba MES IŠDRĮSOME!

Penktadienį (05-19) gimnazijos salėje tvyrojo neeilinė atmosfera: bendruomenės narių veiduose galėjai matyti ir susidomėjimą, ir jaudulį ar nerimą. Pirmą kartą organizavome konferenciją „Kolega – Kolegai“, kurios metu mokytojai išdrįso dalintis savo darbo sėkmėmis su kolegomis.
Pirmoje konferencijos dalyje išgirdome įkvepiančius pranešimus apie „atvirkščią pamoką“, apie seną- naują kompetencijomis grįstą ugdymą, išgirdome apie patirtis, įgytas dalyvaujant tarptautiniuose projektuose.

Pasikalbėkime apie...

Gegužė - mėnuo prieš rūkymą. Nėra nežalingo rūkymo būdo, todėl, net ir pakeitęs įprastas tabako cigaretes cigaru, pypke, kaljanu, kaitinamojo tabako gaminiu ar elektronine cigarete, neišvengsi su rūkymu susijusios rizikos sveikatai. Elektroninės cigaretės gali sukelti priklausomybę. Elektroninių cigarečių skystyje dažniausiai yra nikotino, kuris yra psichoaktyvi medžiaga ir sukelia priklausomybę. Nikotino kiekis elektroninėse cigaretėse labai skirtingas (gali svyruoti nuo 0 iki 48 mg viename mililitre skysčio). Cheminės analizės metodu išmatuotas nikotino kiekis dažnai nesutampa su kiekiu, nurodytu ant pakuotės, ir gali skirtis net iki 20 proc. ir daugiau, ir netgi gaminiuose „be nikotino“ kartais galima jo aptikti.

Respublikinio internetinio projekto ,,Let‘s Create a Story“ finalas

Mūsų gimnazijos komanda ketvirti metai dalyvauja nacionaliniame internetiniame pasakojimo kūrimo projekte ,,Let‘s Create a Story“. Į šią veiklą noriai įsijungė IB klasės mokinės Evita Zaveckaitė, Karilė Uzdilaitė, IIA - Skaistė Kazinevičiūtė ir IIIG klasės mokinys Tomas Blažiulionis.
Projekto metu mokiniai aktyviai įsitraukė į kūrybinį procesą, originaliai reiškė savo mintis bei plėtojo kūrybinę ir skaitmeninę kompetencijas. Mūsų komandoje tekstą kūrė Tomas ir Karilė. Skaistė ir Evita sukurtam tekstui piešė iliustracijas .
 Savo sukurtą darbą nusiuntėme projektą inicijavusiai Tauragės Žalgirių gimnazijai. Mokytoja Inga Jurčikonytė-Kaminskienė buvo atsakinga už veiklos koordinavimą ir teksto redagavimą.
 Taigi, internetinis projektas ,,Let‘s Create a Story“ yra puikus kompetencijomis grįsto ugdymo pavyzdys, kur ne tik gilinomas anglų kalbos žinios, bet ir skatinamas  kūrybiškumas bei originalumas.
Iliustruotą knygą galima rasti paspaudus šią nuorodą: https://viewer.joomag.com/-/0645577001677696305?p=214. Mūsų komandos pasakojimas: 139-153 psl.
Malonaus skaitymo!
Anglų kalbos mokytoja
Inga Jurčikonytė-Kaminskienė