Darbo stebėjimo vizitas Portugalijoje, Porto mieste

         erasmusĮgyvendinant Erasmus+ KA121-SCH mobilumo projektą, vasario 26 - kovo 1 dienomis trys Marijampolės Sūduvos gimnazijos anglų kalbos mokytojos (Jūratė Rudminienė, Gintarė Baltrūnienė ir Kristina Paulėkienė) lankėsi Porto mieste Portugalijoje. Vizito tikslas – darbo stebėjimas vienoje geriausių Porto miesto švietimo įstaigų – Garcia de Orta vidurinėje mokykloje. Šios mokyklos misija – asmeninis ir socialinis mokinio tobulėjimas, kurio siekiama bendradarbiaujant visai institucijos bendruomenei. Garcia de Orta vidurinė mokykla įkurta dar 1970 metais, todėl turi tvirtai susiformavusias tradicijas ir vertybes, tačiau neapsiriboja vien žinių perteikimu. Mokyklos bendruomenė teigia, jog jie taip pat siekia parengti mokinį nenuspėjamai ateičiai ir išugdyti tam reikiamus įgūdžius.
         Vizito metu mokytojos lankėsi įvairių dalykų pamokose (portugalų kalbos, šokio, anglų kalbos, biologijos ir fizikos praktiniuose užsiėmimuose). Įsiminė integruota istorijos-dailės pamoka, skirta Portugalijos revoliucijos 50-osioms metinėms paminėti, per kurią mokiniai piešė plakatų seriją, vaizduojančią revoliucinės dainos posmus, taip pat portugalų kalbos pamoka, kurią kartu su mokytoja vedė populiarus Portugalijos jaunimo rašytojas Bruno Paixao. Besisvečiuojančios mokytojos, nors ir ne gamtos mokslų specialistės, padedant mokiniams ir mokytojams,  įsitraukė į praktines veiklas biologijos ir fizikos pamokose. Maloniai stebino tai, kad visose aplankytose pamokose šalia šiuolaikinių mokymo(si) metodų naudojimo  ne mažiau svarbi yra ir mokytojo asmenybė bei pozityvi darbo aplinka. Darbo stebėjimo metu sutikti mokytojai stebino savo charizma, atsidavimu darbui ir šiltais tarpusavio santykiais. Tikriausiai ne veltui teigiama, jog šioje institucijoje dirba vieni geriausių šalies mokytojų.

Kelionė Dirbtinio Intelekto labirintais Gente

 erasmusGruodžio 11 – 16 dienomis trys Sūduvos gimnazijos mokytojai (informacinių technologijų Justinas Deveikis bei Vytuolis Širvaitis ir anglų kalbos - Gintarė Baltrūnienė) dalyvavo „Erasmus+“ mokymuose „Dirbtinis Intelektas švietime“.  Mokymai vyko Gente (Belgija), mieste, kupiname turtingos istorijos, gyvo kultūrinio gyvenimo ir unikalių architektūrinių paminklų.

Dirbtinis intelektas (DI) yra viena sparčiausiai augančių ir inovatyviausių technologijų sričių. Įgūdžiai dirbtinio intelekto srityje tampa vis svarbesni šiuolaikiniame ugdymo procese, todėl dalyvavimas šiuose mokymuose mums davė ypač didėlės naudos. Nuostabios dėstytojos Tayybos dėka supratome, koks reikšmingas dirbtinis intelektas tampa švietime, aptarėme etinius klausimus, susijusius su DI. Prisitaikymas prie individualių mokymosi stilių, nuolatinis grįžtamasis ryšys ir vertinimas, asmeninės mokymosi programos, išplėstos galimybės specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių ugdyme, kūrybiškumas bei kritinis mąstymas – tai tik keletas DI teikiamų privalumų. Mokymuose taip pat susipažinome su įvairiomis dirbtinio intelekto priemonėmis ir programomis, pagilinome savo gebėjimus, kaip veiksmingai integruoti DI įrankius į įvairias pamokas ir veiklas, o tai,  manome, padidins mokinių įsitraukimą bei pagerins mokymosi rezultatus. Kadangi mokymuose dirbome su savo kompiuteriais, visus DI įrankius turėjome galimybę pritaikyti ir išbandyti praktiškai.

Grįžę po šių mokymų net neabejojame, jog įgytas žinias skleisime savo gimnazijos bendruomenėje bei dalinsimės su kolegomis gerąja patirtimi. Dalyvavimas „Erasmus+“ mokymuose tampa ne tik galimybe įgyti naujų įgūdžių, žinių, atrasti naujų pažinčių, įveikti technologinio raštingumo iššūkius,  bet ir formuoja asmeninį bei profesinį mokytojų augimą. Tai yra nuotykis, į kurį verta pasinerti siekiant nuolatinio tobulėjimo ir pažinimo.

Anglų kalbos mokytoja Gintarė Baltrūnienė

Erasmus+ Bochum, Vokietija

 

erasmusGruodžio 5-10 dienomis šeši Marijampolės Sūduvos gimnazijos skirtingų klasių mokiniai ir dvi anglų kalbos mokytojos (J. Rudminienė ir K. Paulėkienė) dalyvavome Erasmus+ projekte Vokietijoje, Bochum mieste. Nors mūsų komanda į kelionę išvyko vėlai naktį, ryte nusileidę Vokietijos oro uoste jautėmės energingi ir nekantraudami laukėme, kas gi vyks toliau...

Pirmą dieną, antradienį, mus pasitiko be galo šilti, draugiški ir geranoriški vokiečių mokiniai kartu su savo mokytojais. Drauge papietavę turėjome galimybę susipažinti su savo partneriais artimiau. O vakare aplankėme kalėdinę mugę bei stebėjome patį Kalėdų senelį, kuris skriejo elnių traukiamomis  rogėmis ir mojavo mums iš dangaus.

Kitą dieną, trečiadienį, atvykę į Hellweg gimnaziją susipažinome su kitais šio projekto dalyviais – portugalais - bei gimnazijos direktoriumi, kuris mus, atvykusius,  šiltai pasveikino. Norėdami ,,pralaužti ledus“ žaidėme įvairius žaidimus, kurie ne tik padėjo suartėti, bet ir ugdė mūsų bendradarbiavimo bei lyderystės įgūdžius. Vėliau visos grupės pristatė savo šalį ir papasakojo ne tik ką veikia, bet ir kokie valgiai puikuojasi ant Kūčių ir Kalėdų stalo.  Po šių nuotaikingų veiklų, pasistiprinę picomis, drauge  žaidėme tinklinį.

Trečią dieną, ketvirtadienio rytą, skubėjome į mokyklą ir kartu su savo partneriais lankėmės pamokose. Turėjome galimybę pamatyti, kaip 45 pamokos minutės prabėga Hellweg gimnazijoje, ir palyginti su savo mokykla. Vėliau davėme interviu apie šventes mūsų šalyje ir taip nufilmavome informatyvų ir linksmą videoklipą. O vakarą praleidome virtuvėje, kurioje gaminome kalėdinius desertus  (mūsų komanda gamino ,,naujos kartos“ žagarėlius, kurie be galo patiko ne tik vaikams, bet ir mokytojams) ir vėliau visi kartu draugiškai vaišinome vieni kitus.

Dalyvavimas tarptautiniuose mokymuose Lisabonoje

erasmusNuo 2023 metų lapkričio 27 iki gruodžio 1 vyko tarptautiniai mokymai ,,IT įrankiai kūrybingo bendradarbiavimo klasei kurti“. Juose dalyvavo Sūduvos gimnazijos pavaduotoja Lina Juknelienė bei dvi mokytojos: Lina Strumskienė ir Jūratė Vosylienė.  
      Mokymus vedė portugalė Anamaria Costa  iš Europass Teacher Academy. Ji kiekvieną dieną supažindindavo su 3-5 IT įrankiais. Tuomet tekdavo dirbti grupėse, porose, individualiai ir išbandyti, kaip veikia vienas ar kitas įrankis.  Pagrindinis įrankis buvo Padlet. Kiekvienos dienos ir šalies veiklos buvo pateiktos šioje sistemoje. Ir net sugrįžę į namus dar galėsime mėnesį laiko naudotis aktyviomis nuorodomis vesdami savo dėstomo dalyko pamokas. Mokymasis buvo labai žaismingas, lengvas, įdomus. Mokytojams iš Lietuvos, Lenkijos ir Rumunijos tai buvo ne tik naujų metodų ir idėjų išbandymas, bet ir galimybė dalytis informacija apie švietimo sistemų ypatumus skirtingose šalyse.
      Įvaldžius kai kurias programėles (pvz. zeemap, QR ) galima panaudoti pamokos pradžioje smalsumui, kūrybiškumui sužadinti, pamokos pabaigoje refleksijai. Įsivertinimui galima panaudoti jambord ar blooms taxometry, teded. Padlet programėlė galėtų tapti kasdieniu įrankiu medžiagai sukelti, tai būtų aktualu dalykams, kurių neturime parengtų vadovėlių, bet tam tinka ir gerai jau įvaldyta programėlė Power Point, kurią taip pat pristatė kursų metu.
      Žinoma, labai naudinga buvo patobulinti savo anglų kalbos įgūdžius ir praplėsti kultūrinį akiratį savarankiškai lankant Lisabonos įžymias vietas.

Erasmus + akreditacijos projekto mokymai Paryžiuje

 erasmusRugpjūčio 13 – 18 dienomis Marijampolės Sūduvos gimnazijos mokytojų komanda - Rūta Antulionienė, Neringa Karpavičienė (matematikos mokytojos) bei  Liudmila Kaluškevičienė (prancūzų kalbos mokytoja)-  dalyvavo Erasmus + akreditacijos projekto mokymuose Paryžiuje, Prancūzijoje. Projekto metu mokytojos tobulino profesinius įgūdžius, susipažino su naujais, novatoriškais matematikos ir fizikos mokymo metodais. Projekto metu įgytos žinios padės skatinti mokinius veiksmingesniais būdais mokytis matematikos ir gamtos mokslų, taikant 21-ojo amžiaus interaktyvius, orientuotus į kūrybinį mąstymą mokymo metodus. Mokymų  pabaigoje mokytojai pristatė savo orientuotus į gyvenimą projektus, kuriuos galės įgyvendinti su savo mokiniais per mokslo metus.

Projekto veiklos Slovėnijoje

erasmusBalandžio 17 – 21 dienomis Marijampolės Sūduvos gimnazijos komanda (8 mokiniai ir 4 lydinčios mokytojos) dalyvavome Erasmus + akreditacijos projekto mokinių grupiniame mobilume Kranj miestelyje, Slovėnijoje. Kelionė į Slovėniją buvo labai ilga ir varginanti, truko dvi dienas, tačiau vykti tikrai buvo verta. Priimančioji mokykla, Kranj gimnazija, paruošė nuostabią programą, kurios metu turėjome galimybę susipažinti su Slovėnijos švietimo sistema, šalies kultūra, su pačios gimnazijos papročiais, tradicijomis, gilinti žinias apie STEAM veiklas.

STEAM UGDYMAS – MOKYMAI KRETOJE

erasmusPirmąją spalio savaitę trys Sūduvos gimnazijos mokytojos (biologijos Aušrelė Taputienė bei Rita Kazlauskienė ir anglų kalbos – Gintarė Baltrūnienė) dalyvavo 7 dienų „Erasmus+“ mokymuose „STEAM ugdymas“. Mokymai vyko saulėtoje Kretoje, kur, be mūsų komandos, dalyvavo ir pedagogai iš Latvijos, Vokietijos, Lenkijos, Kroatijos, Slovėnijos bei Slovakijos.
Daug girdime apie STEAM ugdymą šiuolaikinėje pamokoje, bet ar viską apie tai žinome? STEAM ugdymas yra vienas šiuolaikiškiausių ugdymo būdų, integruojantis gamtos mokslus, technologijų ir inžinerijos, menų ir matematikos disciplinas, siejant jas su realiu pasauliu, pokyčiais ir progresu, darnaus vystymosi tikslais, realaus pasaulio problemų sprendimu, formuojantis mokinių kritinį mąstymą ir problemų sprendimo gebėjimus.

Stebėjom, patobulėjom, beliko taikyti

Marijampolės Sūduvos gimnazija baigia įgyvendinti  ES finansuojamą  Erasmus KA1 projektą „Stebėk. Tobulėk. Taikyk“. Gegužės 2 – 6 dienomis mokytojų grupė su darbo stebėjimo vizitu vyko į Estiją. Šalia  Talino esančioje Viimsi gimnazijoje, kuri pritaikyta ugdyti šiuolaikinį XXI a. mokinį, susipažino su naujos – pirmąjį penkmetį skaičiuojančios - ugdymo įstaigos mokymo programomis, taikomais mokymo metodais, inovatyviomis erdvėmis. Jau vien faktas, kad mokykla įkurta atlikus gyventojų apklausą, kokiais prioritetais jie  vadovaujasi, siekdami ugdyti jauną žmogų, pasako, kad gimnazijos vizija yra labai aiški.  

Po Erasmus+ mokymų apie kompetencijų ugdymą

Grupelė Marijampolės Sūduvos gimnazijos mokytojų (istorijos- Vaida Pituškienė, anglų kalbos-  Liudmila Kaluškevičienė, lietuvių kalbos ir literatūros- Jūratė Vosylienė bei Reda Benevičienė)  palydėjo vasarą ir sutiko margaspalvį rudenį saulėtoje Nicoje (Prancūzijoje), dalyvaudama Erasmus+ mokymuose „4CS: kūrybiškumas, kritinis mąstymas, bendravimas ir bendradarbiavimas mokyklose“. Į penkias dienas trukusius mokymus pakviestos komandos iš Lietuvos, Italijos, Ispanijos ir Lenkijos. Sukurta puiki atmosfera, įgyta nepakartojama patirtis susipažinus su skirtingų valstybių atstovais, pasidalyta atskirų  šalių švietimo organizavimu, mokinių įsitraukimu į ugdymo procesą, džiaugsmais ir rūpesčiais.

„Kompetencijų ugdymu grįstas mokymas. 7K pamoka“

erasmus2022 vasario 1 dieną, Marijampolės Sūduvos gimnazijai buvo suteikta Ersmus+ akreditacija bendro ugdymo, profesinio mokymo ir suaugusiųjų švietimo srityse.
Projekto pavadinimas: „Kompetencijų ugdymu grįstas mokymas. 7K pamoka“ pagal programos „Erasmus+“ 1 pagrindinį veiksmą – asmenų mobilumas mokymosi tikslais.

Kelionė į Vokietiją

Birželio 5-12 dienomis mes, mokinių ir mokytojų komanda, vykome į paskutinį Erasmus+ projekto „Mokinių dalyvavimas Europos mokyklose: kiek demokratiškos mūsų mokyklos mokiniams Europoje“ susitikimą Vokietijoje, Bad Salzdetfurth mieste.  
Per dvi pirmąsias išvykos dienas intensyviai dirbome mus šiltai priėmusioje IGS Bad Salzdetfurth mokykloje, kur artimiau susipažinome su naujais projekto dalyviais bei kartu mokėmės kalbėti prieš auditoriją, spręsti diskutuojant iškilusius sunkumus, rašėme prašymą mokyklos administracijai  (tikslas - patobulinti mokyklos aplinką). Taip pat pristatėme savo mokyklų savivaldos struktūras, direktoriaus, mokytojų, tėvų tarybų, kitų darbuotojų pareigas bei galimybes. Mokykloje šias dvi dienas taip pat patys gaminome pietus! Tai buvo ne tik naudinga, bet ir labai nuotaikinga patirtis. Nors miestelis, kuriame gyvenome, iš pirmo žvilgsnio pasirodė itin ramus, mes turėjome progą po dienos darbų puikiai praleisti laiką. Aplankėme ypatingą druskos muziejų (anksčiau buvusią druskos kasyklą), žaidėme golfą, o dienos pabaigoje kepdami zefyrus linksmai  pasisėdėjome prie laužo.
Trečiąją dieną vykome į gretimą Hildesheimo miestą, kur mums pristatė jaunimo parlamento idėją, jau kurį laiką veikiančią šiame mieste. Tai tarsi administracijos papildymas įvairaus amžiaus jaunuoliais, kurie gali kandidatuoti atstovauti savo miesto jauniesiems piliečiams, išsakyti jų pageidavimus bei norus. Tokiu būdu suteikiama galimybė pasireikšti didesnei piliečių grupei. Pasibaigus diskusijoms vykome į ekskursiją po miestą, per kurią išgirdome ne vieną legendą bei istoriją apie šią vietovę bei pamatėme nepakartojamo grožio statinių.