Projektas „Empowering Young Women for the Future of Jobs“, įgyvendinamas „Lietuvos Junior Achievement“ kartu su partneriais, „Women Go Tech“ organizacija, su šūkiu „Pakelk savo ranką!“ startavo ir mūsų gimnazijoje. 2021 m. lapkričio 17 dieną visus antrokus ekonomikos pamokose pakelti ranką kvietė Modesta – inžinierė - technologė (Hydro Extrusion Lithuania), Women Go Tech programos alumni. Ji kvietė išdrįsti pakelti ranką, kai kviečia galimybės, pasakyti „taip“ antreprenerystei ir karjeros perspektyvoms, asmeniniu pavyzdžiu įkvėpė mokinius (ir ypač merginas) drąsiai siekti karjeros technologijų srityje, ugdytis svarbiausias XXI amžiaus kompetencijas ir paskatinti, dalyvaujant AcceleratorX programoje, dar mokykloje kurti savo (galbūt technologinį) verslą – mokinių bendrovę.
Marijampolės Sūduvos gimnazijos Jaunųjų policijos rėmėjų akcija „Būk matomas kelyje“ vyko 2021 metais lapkričio 17 dieną. Rytą, vykstant įntensyviam eismui, dalijome atšvaitus praeiviams, JPR parengtus lankstinukus, supažindinome su saugaus eismo taisyklėmis. Daugelio vaikų ir suaugusiųjų akyse matėme džiaugsmą ir padėką už tai, jog rūpinamės jų saugumu. Nustebino žmonių rūpinimasis ne tik už savo, bet ir artimųjų saugumu. Jie išdrįso paprašyti atšvaitų savo tėvams, vaikams ar seneliams. Prie akcijos prisijungė Marijampolės bendruomenės pareigūnės Edita Ežerskienė ir Agnė Matusaitė. , kurios rėmė mus atšvaitais bei kartu su JPR nariais dalyvavo akcijoje.
Sūduvos gimnazijos JPR narės Greta Blažaitytė ir Aistė Damidavičiūtė
Spalio pradžioje su Marijampolės Sūduvos gimnazijos I a klasės mokiniais išsikėlėm rimtą užduotį – atsakyti į klausimą: „AR KNYGOSE TAIP KAIP GYVENIME?“ Šaltinis lyginti – M. Hedono romanas „Tas keistas nutikimas šuniui naktį“ ir patyriminės veiklos, susietos su autizmo spektro sutrikimų turinčiais žmonėmis. Knyga apie autistą paauglį jau perskaityta, išnarstytas siužetas, pristatytas autorius, romano parašymo aplinkybės, skirtingi knygos viršeliai tėvams ir vaikams, sudėliota veikėjų schema, kūrybiškai akrostichu pateiktas Kristoferio paveikslas, aptarti tėvų išgyvenimai - tai, kas per literatūros pamokas būtų privalomoji dalis, atlikta. Galima būtų dėti tašką, bet... nedėjome. Kuo toliau, tuo labiau vėrėsi durys, vystėsi idėja po idėjos ir spalio 28 d. mokiniai pristatė savo darbus vieni kitiems ir pamokos svečiams. Šalia minėtų temų pranešimų apibūdinti autizmo sutrikimai medicininiu požiūriu, pristatytos veiklos aplankius asociaciją „Suvalkijos saulytės“, Vaikų žaidimų studijoje „Kodėlčius“ kartu su autistu bendraamžiu sudalyvauta dailės terapijos užsiėmime, peržiūrėta ir pristatyta video apie suaugusio, autizmo spektro sutrikimų turinčio, savo patirtį skleidžiančio Tomo Eicher-Lorkos istorija, galų gale surinktas ir pristatytas lauknešėlis „Dovanotų istorijų krautuvėlei“, kurioje parduodami dovanoti daiktai, o lėšos aukojamos tiems, kam labai reikia – žinoma, ir vaikams su negalia. Pora savaičių kabinete ne tik pirmokus, bet ir kitų klasių mokinius džiugino autisto Granto paveikslai. Dvi pamokos buvo tokios turtingos informacijos, asmeninių patirčių, atradimų, kiek tikrai nebuvo tikėtasi. Ir knygose ne taip kaip gyvenime. Pastarajame daug ryškesnės spalvos, paveikesni pavyzdžiai. Vis dar tebelydi jausmas, kad braidėme begalinėje autizmo pievoje, raškydami įvairiaspalves patirties gėles su noru, kad jas išvystų ir tie, kas dar nepamatė, neužuodė, neišgirdo.
Lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja K. Rudzevičienė