Demokratijos keliais su Erasmus+ projektu

Nepaisant neramumų Europoje, Marijampolės Sūduvos gimnazijos komanda (6 mokiniai ir 2 lydintys mokytojai) dalyvavo jau ketvirtame Erasmus + projekto „Participation of pupils in European Schools: How Democratic are our schools for pupils in Europe?“ susitikime, kuris vyko balandžio 10 - 16 dienomis Bukarešte, Rumunijoje. Šio susitikimo tikslas - remiantis demokratiškumo principais, paruošti praktines gaires veiklų, skatinančių mokinių dalyvavimą mokyklos gyvenime ir už jos ribų.

Norint pokyčių savo mokykloje, svarbus kiekvieno balsas

 Ar kada nors susimąstėte, jog ieškant savo mokyklos veido, užtikrinant jaukią ir saugią ugdymo(si) aplinką savo mokiniams bei kuriant  geriausią terpę mokyklos bendruomenei augti ir siekti rezultatų, vertėtų įsiklausyti į kiekvieno įstaigos nario nuomonę ir išsakytas pastabas? Galime drąsiai teigti - verta. Tuo galėjome įsitikinti tęsdami Erasmus+ projekto „Mokinių dalyvavimas Europos mokyklose: kiek demokratiškos yra mūsų mokyklos mokiniams Europoje?“ veiklas, vykusias sausio 30 - vasario 4 dienomis Marijampolės Sūduvos gimnazijoje, kur jau trečią kartą susitiko projekto šalių partnerių komandos iš Turkijos, Šiaurės Makedonijos, Rumunijos ir Lietuvos. Šalis partnerė Vokietija dėl šiandieninės pandeminės situacijos susitikime dalyvavo virtualiai, tačiau tai nesutrukdė pasiekti savaitės programoje numatytų tikslų.

Erasmus+ projekto patirtys Šiaurės Makedonijoje

Lapkričio 27 – gruodžio 3 dienomis šeši Sūduvos gimnazijos mokiniai bei dvi mokytojos turėjo galimybę susipažinti su Balkanų pusiasalyje esančia Šiaurės Makedonijos Respublika. Kelionė į svečią šalį buvo ilga ir varginanti, tačiau pakentėti dėl to, ką parsivežėme namo, buvo tikrai verta. Dalyvavimas Europos Sąjungos finansuojamame „Erasmus+“ projekte „Mokinių dalyvavimas Europos mokyklose: kiek demokratiškos mūsų mokyklos mokiniams Europoje“ suteikė galimybę susipažinti net su keturių skirtingų valstybių: Vokietijos, Šiaurės Makedonijos, Turkijos bei Rumunijos, moksleivių komandomis.  Praleistas laikas Kočanuose „Ljupco Santov“ mokykloje praplėtė mūsų žinias apie demokratiją skirtingose Europos šalyse, taip pat padėjo suvokti, jog visos šios valstybės, tarp jų ir Lietuva, turi daug panašumų bei yra demokratiškos.

Kelionė į Stambulą

Rugsėjo 26 - spalio 2 dienomis Marijampolės Sūduvos gimnazijos komanda (6 mokiniai ir 2 lydintys mokytojai) išvyko į Stambulą (Turkija) dalyvauti Erasmus + projekto  „Mokinių dalyvavimas Europos mokyklose: kiek demokratiškos yra mūsų mokyklos mokiniams Europoje?“ veiklose. Priimančioji partnerė  Sainte Pulchérie Fransız Lisesi mokykla paruošė įspūdingą programą, skatinančią mokinių dalyvavimą, kompetencijų tobulinimą ir tarptautiškumo ugdymą, kurie ypač svarbūs formuojant šiuolaikinio žmogaus asmenybę.

II projekto koordinatorių susitikimas Vokietijoje

 2021 m. liepos 12–16 dienomis Erasmus+ projektą „„Mokinių dalyvavimas Europos mokyklose: kiek demokratiškos yra mūsų mokyklos mokiniams Europoje?“ koordinuojantys mokytojai iš visų penkių šalių dalyvavo trumpalaikiame bendrame darbuotojų mokymo(si) renginyje „Mokyklų struktūrų analizė ir mokyklose dalyvaujančių (profesinių) grupių dalyvavimo galimybės“ Bad Salzdetfurth mieste, Vokietijoje.
  Šiame seminare visos penkios mokyklos partnerės išsamiai pristatė savo mokyklos struktūras ir visų profesinių grupių, kurios apskritai dalyvauja jų mokyklose, dalyvavimo galimybes. Seminaro pabaigoje visi dalyvaujantys mokytojai sužinojo apie bendras Vokietijos, Turkijos, Lietuvos, Šiaurės Makedonijos ir Rumunijos mokyklų sistemos struktūras, mokyklų savivaldą, teisines dalyvavimo galimybes ir mokytojų/mokinių/tėvų ar globėjų ir kitų grupių įtaką savo mokyklose, praktinį jų bendradarbiavimą.

Logotipo konkursas

Viena pirmųjų projekto užduočių - projekto logotipo kūrimas. Šiame konkurse buvo pakviesti dalyvauti visi norintys. Tam, kad mokiniams būtų aiškiau, gimnazijos dailės mokytoja L. Žaliauskienė parengė skaidres, kuriose apibūdino logotipui keliamus reikalavimus, projekto raktinius žodžius, pateikė logotipų pavyzdžių, taip integruodama projekto veiklas ir į ugdymo procesą. Konkurso dalyviai turi pateikti savo darbus iki gruodžio 20d. konkurso komisijai (Erasmus+ projekto dalyviai), kuri nuspręs, kuris logotipas yra verčiausias dalyvauti kitame etape - Erasmus+ projekto „Mokinių dalyvavimas Europos mokyklose: kiek demokratiškos yra mūsų mokyklos mokiniams Europoje?“  pagrindinio logotipo konkurse.

Kokie mūsų lūkesčiai?

Pasibaigus atrankai į Erasmus+ projektą „Mokinių dalyvavimas Europos mokyklose: kiek demokratiškos yra mūsų mokyklos mokiniams Europoje?“ pradedame vykdyti projekto veiklas. Pirmiausia buvo įdomu sužinoti kiekvieno dalyvio lūkesčius: ko jie tikisi iš savęs, mokytojų, kitų projekto dalyvių ir projekto apskritai. Projekto pabaigoje visiems bus lengviau pasimatuoti, ar išsakyti lūkesčiai pasiteisino, o galbūt net viršijo pradines viltis.

Koordinatorių susitikimas Vokietijoje

 Erasmus+ projektas „Mokinių dalyvavimas Europos mokyklose: kiek demokratiškos yra mūsų mokyklos mokiniams Europoje?“ prasidėjo šalių partnerių susitikimu Vokietijoje, Bad Salzdetfurth mieste, kur kiekvienos šalies koordinatoriai dalyvavo seminare „Staff training on eTwinning (Twinspace)“ ir mokėsi šios platformos subtilybių. „eTwinning“ yra internetinė platforma, kuri naudoja savo „TwinSpace“ (virtualią klasę), kad palengvintų komunikaciją, keitimąsi informacija ir užtikrintų sukurtos medžiagos rezultatų viešinimą.

Naujas Erasmus+ projektas mūsų gimnazijoje

2019-2021 m. m. mūsų gimnazija dalyvauja tarptautiniame Erasmus+ projekte „Mokinių dalyvavimas Europos mokyklose: kiek demokratiškos yra mūsų mokyklos mokiniams Europoje?“ Įvairių veiklų, sąveikos ir mainų dėka mes motyvuosime ir skatinsime savo mokinius būti aktyvesnius ir dalyvauti įvairiose mokyklų organizacijose, tokiose kaip: Mokinių taryba, Jaunimo organizacijos, Mokyklos taryba.
     Šiame projekte dalyvaus mokyklos iš penkių skirtingų Europos šalių: Vokietijos, Šiaurės Makedonijos, Lietuvos, Turkijos ir Rumunijos. Mokiniai ir mokytojai dirbs kartu ir, lygindami bei dalindamiesi idėjomis, bandys ieškoti sprendimų ir įvairių tobulinimo būdų.