Marijampolės Sūduvos gimnazija tarp inovatyviausių Lietuvos mokyklų ir švietimo organizacijų

Lietuvos Respublikos Prezidentas Gitanas Nausėda Vaikų gynimo dieną atidarė Švietimo pažangos asamblėją, kurioje pristatyti inovatyvūs švietimo projektai ir mokymo iniciatyvos iš visos šalies mokyklų bei švietimo organizacijų. Iš 145 paraiškų buvo atrinktos 42. Prezidentūros ir partnerių – VDU Švietimo akademijos, EDU Vilnius, „Renkuosi mokyti!“ ir Lietuvos moksleivių sąjungos – inicijuotame renginyje visos Lietuvos mokyklų ir švietimo organizacijų atstovai pristatė pažangius švietimo projektus ir mokymo iniciatyvas. Labai džiugu, kad tokio aukšto lygio renginyje skambėjo ir Marijampolės Sūduvos gimnazijos vardas.
Prezidentas atidarydamas Švietimo pažangos asamblėją pakvietė švietimo bendruomenes ir jaunimą susitelkti ieškant geriausių sprendimų, kurie paspartintų švietimo proveržiui reikalingus pokyčius. Jo teigimu, bet kokios diskusijos apie švietimą be jaunimo yra negyvos, tuščios, biurokratinės. Susirinkę mokytojai ir jų mokiniai buvo suskirstyti į keturias darbo grupes: „Žalioji darbotvarkė“, „Unikalus ugdymo turinys“, „XXI amžiaus kompetencijų ugdymas“, „Lokalus ir globalus švietimas“. Grupėse kartu su ugdytojais dirbo ir pradinukai, ir progimnazijų mokiniai, ir gimnazistai. Lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Kristina Rudzevičienė su mokine Skaiste Kazinevičiūte dalijosi  kompetencijomis grįsto ugdymo literatūros pamokose  patirtimi. Buvo pristatytas patyriminis ugdymas nagrinėjant literatūros kūrinius, kai mokiniai išbando įvairius būdus, formas, erdves bei gali patikrinti, ar knygose taip kaip gyvenime, susitikdami ir bendraudami su realiais panašioje ar net identiškoje situacijoje esančiais žmonėmis, reflektuodami ir kurdami savo gyvenimo scenarijus.  Grupėje „XXI amžiaus kompetencijų ugdymas“ buvo išgrynintos kelios ugdymui  itin svarbios kryptys – bendruomeniškumo, vietos kultūros, savivaldaus, patyriminio ugdymo skatinimas.
Dalyvaujant renginyje buvo proga sužinoti, kuo gyvena kitų Lietuvos valstybinių ir privačių mokyklų   bendruomenės, kuo esame stiprūs patys ir galime įkvėpti kitus. Kelios valandos įdomaus,  prasmingo darbo grupėse ir refleksijos visiems kartu paliko puikų įspūdį ir, žinoma, dar labiau skatina didžiuotis savo gimnazija, kurioje ugdomas savivaldus, save ir kitus pažinti ir pripažinti gebantis jaunas žmogus, galintis imti pavyzdį iš mokytojų, nebijančių iššūkių, naujovių, gebančių bendrauti ne tik akademiškai, bet ir laisvai, nuoširdžiai, atvirai.